Tagozatok
Tagozatok beosztása:
Részletes tagozati beosztás letöltése ITT.
Helyszín (Kazy) | Idopőnt | Tagozat |
204 | 24. du 14-18h | Oktatás- és neveléselmélet |
205 | 24. du 14-18h | Nevelés- és pedagógiatörténet |
206 | 24. du 14.30-18h | Pedagógusképzés és felsőoktatás-pedagógia |
207 | 24. du 14-18h | Gyermekvédelem és hátrányos helyzet |
211 | 24. du 14-18h | Gyógypedagógia elméleti és gyakorlati témakörei |
214 | 24. du 14-18h | Nevelésszociológia és szociálpedagógia |
303 | 24. du 14-18h | Emberi erőforrás fejlesztés |
304 | 24. du 14-18h | Közművelődés |
302 | 25. de 9-13h | A könyvtárügy aktuális kérdései |
204 | 25. de 9-13h | Fejlődéslélektan 2 |
205 | 25. de 9-13h | Alkalmazott pszichológia |
206 | 25. de 9-13h | Szociálpszichológia 2 |
207 | 25. de 9-13h | Szexuálpszichológia |
211 | 25. de 9-13h | Vallás és életminőség |
214 | 25. de 9-13h | Klinikai pszichológia és Addiktológia |
204 | 25. du 13-17h | Fejlődéslélektan 1 |
205 | 25. du 13-17h | Pedagógiai pszichológia 1 |
309 | 25. du 13-17h | Pedagógiai pszichológia 2 |
303 | 25. du 13-17h | Általános lélektan 1 |
304 | 25. du 13-17h | Általános lélektan 2 |
305 | 25. du 13-17h | Általános lélektan 3 |
211 | 25. du 13-17h | Személyiségpszichológia |
307 | 25. du 13-17h | Szociálpszichológia 1 |
308 | 25. du 13-17h | Klinikai- és egészségpszichológia |
Az OTDK előadásainak rezümé kötete ITT letölthető!
_________________________________________________________________________________________
A nevezés során a hallgatóknak jelölniük kellett, hogy melyik tagozat lehet megfelelő, amelyben a pályamunkájukat be kívánják mutatni (lásd részletesen alább, a szekció felhívásában és az OTDT online rendszerében):
A Szakmai Bizottság a beérkezett dolgozatok témája és száma alapján egyes tervezett tagozatokat/témaköröket összevonhat, illetve továbbiakat alakított ki (így a pályamunka más tagozatba is kerülhetett, mint amit a szerzők a nevezés során megjelöltek)
Tagozatok alszekciónként
1. A PEDAGÓGIAI ALSZEKCIÓBA a neveléselméleti, nevelésfilozófiai, oktatáselméleti (didaktika), nevelés- és pedagógiatörténeti, összehasonlító pedagógiai, szociálpedagógiai, gyermekvédelmi, köz- és felsőoktatás-politikai, oktatásgazdaságtani, oktatásjogi, oktatásigazgatási és nevelésszociológiai kutatásokat feldolgozó dolgozatokat várjuk, valamint a tágabb értelemben vett, interdiszciplináris kapcsolatrendszerében értelmezhető gyógypedagógia elméleti és történeti témaköreit tárgyaló pályamunkákat. Nem tartoznak ebbe a Szekcióba a döntően szakmódszertani (tantárgypedagógiai), illetve oktatástechnológiai (oktatástechnikai) indíttatású és tartalmú TDK-pályamunkák, amelyekkel az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójába lehet nevezni.
2. A PSZICHOLÓGIAI ALSZEKCIÓBA az általános lélektan, fejlődéslélektan, pedagógiai pszichológia, szociálpszichológia, személyiségpszichológia és egyéb alkalmazott pszichológia témáiból várunk dolgozatokat.
3. AZ ANDRAGÓGIAI ALSZEKCIÓBA az alábbi témájú dolgozatokat várjuk: az andragógia pedagógiai és pszichológiai kérdései, felnőttképzés, felnőttoktatás, felnőtt nevelés, közművelődés, élethosszig tartó tanulás, művelődésszociológia, esztétikai tudatformálás és nevelés, vezetéselmélet és intézményrendszer, emberierőforrás-tanácsadó, kulturális mediátor, kulturális turizmus, múzeumi mediáció, művelődéselmélet, művelődéspolitika, kommunikációelmélet (kivéve a kifejezetten matematikai, ismeretelméleti, szociológiai munkákat) művelődéstörténet (kivéve a nyelvészeti, néprajzi, vallásfilozófiai, tudománytörténeti, zenei dolgozatokat).
4. A KÖNYVTÁRTUDOMÁNYI ALSZEKCIÓBA az alábbi témájú dolgozatokat várjuk: könyv-, könyvtár- és nyomdászattörténet, sajtótörténet, a művelődéstörténet könyvtári vonatkozásai, olvasáskutatás (olvasáspszichológia, olvasáspedagógia, olvasásszociológia), könyvtár-pedagógia, a gyűjteményszervezés, formai és tartalmi feltárás automatizált könyvtári környezetben (retrospektív konverzió, szabványosítás, közös katalogizálás stb.), tájékoztató munka, könyvtári menedzsment, a könyvtár szociális funkciói. A könyvtár, mint az élethosszig tartó tanulás egyik színtere. A könyvtárügy aktuális kérdései.